Pas på ! der er, uanset årstiden, risiko for at få "små gnavere" ind hvor der er lunt i din bil. Det gælder fortrinsvis bilejere som bor lidt på afstand af byerne, tæt på mark og skov. Vi har, som tidligere år, set nogle grelle tilfælde hvor mus er kommet op i motorrummet på biler som lige har været ude at køre. De hygger sig rigtigt med varmen fra motoren. Hvad værre er at disse små kræ altid er sultne, og det er der rigeligt med råd for i en bils motorrum. Her er jo masser af ledninger, og og andre lækkerier, for en mus, dermed også plastikisolering, filtre kabineisolering mm. Det kan man jo lige så godt gnave lidt i, og kobberet standser dem heller ikke. Dette faktum kan give nogle katastrofale, og dyre fejl på bilerne.
I værste fald kan det blive til en brand. Er man rigtig uheldig er der også risiko for at "de går ombord"
i brændstofslanger/rør, og kombineret med kortsluttede ledninger kan man sikkert godt gætte hvad det kan ende med. Vi har allerede, sidste sommer/efterår, stødt på hele tre tilfælde af gnavede ledninger, nogle til motorstyringen. Dette udmynter sig, som regel, i fejl som man ikke bare kan udlæse/fjerne med computeren, men er nødt til at være lidt kreativ. Det er heldigvis lykkeds at finde fejlene på alle tre biler, men det med møje og besvær. Vi ved jo alle hvad "besvær" betyder på regningen, så gør Jer selv den tjeneste at købe lidt musegift/korn, og fordel det stratestisk rigtigt i bilens motorrum. Det kan spare Jer for mange dyre bekymringer/problemer, De småpenge står slet ikke mål med den enorme udgift det kan betyde. For ikke det skal være lyv har vi lige, her sidst i juni, oplevet noget som vi aldrig har set før. En, eller flere mus har muntret sig med at bygge rede i hele indsugningssystemet i er stor AUDI. Til det "byggeri" har de små slyngler benyttet alt hvad de kunne finde inde, og udenfor systemet. Det vil sige kabinefilter, luftfilter, afskærmningsgitter, lydisoleringsbeklædning oma. Dette betød at bilen ikke kunne trække "pynten af en lagkage". Til trods for at der er en 3 liters turbodiesel kunne den max. komme op på 3.000 omdr/min. Vi er overraskede over at den overhovedet kunne starte. Hvis ikke det var fordi det sidder et lille metalgitter efter luftfilteret, ja, så kunne det nemt ha' kostet en ny motor, og en ny turbo. Det havde kostet rigtigt mange penge. Alene at "rydde op efter et par sultne mus, og genskabe alt som det var', koster en del. Det skal så lige tilføjes at AUDIEN havde stået i en carport i ca. to uger.
Det er noget man skal tage alvorligt, meget alvorligt !
Se her ligger ledningsnettet lige for !
Telefon 54148845